Psycho-social educator profession belongs to the specific professions with special needs from the staffs in this job. This article presents specific of the psycho-social educator profession in the context of specifics professional needs and professional r



Abstract

Psycho-social educator profession belongs to the specific professions with special needs from the staffs in this job. This article presents specific of the psycho-social educator profession in the context of specifics professional needs and professional responsibility. Analysis presented in this article is addressed to the staffs of psycho-social rehabilitation units for juveniles in Poland, as well as to students of psycho-social rehabilitation pedagogy. Knowledge about professional responsibility it seems to be necessary for full professional skills of psycho-social rehabilitation educator in contest with responsibility in their daily work.


Keywords

psycho-social rehabilitation unit for juveniles; psycho-social educator; professional responsibility

Dollard J., Doob L., Miller N., Mowrer O.H., Sears R.R., Frustration and aggression, Yale University Press, New Naven 1939 za: Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3, red. Strelau J., GWP, Gdańsk 2007, s. 150–152.
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, Dz.U.64.16.93 (tekst jednolity wraz z późniejszymi zmianami.
Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, Dz.U.98.21.94 (tekst jednolity wraz z późniejszymi zmianami.
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz.U.06.97.674 (tekst jednolity wraz z późniejszymi zmianami.
Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks Karny, Dz.U.97.88.553 (tekst jednolity wraz z późniejszymi zmianami.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2000 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego, Dz.U.00.98.1066 (tekst jednolity wraz z późniejszymi zmianami.
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 lutego 2002 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich i rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego, Dz.U.02.34.317.

Published : 2019-12-12


Łukasiewicz, M., & Grzegorek, G. (2019). Psycho-social educator profession belongs to the specific professions with special needs from the staffs in this job. This article presents specific of the psycho-social educator profession in the context of specifics professional needs and professional r. Resocjalizacja Polska, (8), 55-66. Retrieved from https://www.resocjalizacjapolska.pl/index.php/rp/article/view/183

Marek Łukasiewicz 
PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie  Poland
Grzegorz Grzegorek 
PEDAGOGIUM Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie  Poland


CitedBy Crossref
0

CitedBy Scopus
0


Copyright Notice:

Articles are published in accordance with conditions identical to the Creative Commons Attribution 4.0 (also called as CC-BY) license conditions, available on http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ and this permission applies to any language version or any later version of the license as published by the Creative Commons organization.

Author retain the copyright to the article, while at the same time he/she transfers the article property rights to the Publisher free of charge (without territorial and time restrictions).

The online edition of the Polish Journal of Social Rehabilitation is published under Open Access, which means that users can read, download, copy, distribute, print, search, and link to the full texts of these articles - are provided with full unrestricted access.

The publisher does not charge for providing access to full versions of articles nor for their use as referred to in above.